Madeira: Vad vi åt

Måste börja med att vi hade otroligt god frukostbuffé.
 
Vi provade på annanasbanan, får du chansen att någon gång prova, GÖR DET!
 
Fikade några gånger istället för att äta lunch, och denna bakelse fanns överallt, även på frukostbuffén. Helt okej för mig eftersom den var riktigt god, någon form av mördeg fylld med massor vaniljkräm.
 
En kväll bestämde vi oss för att gå ut och prova en av deras nationalrätter, som visade sig vara det godaste jag någonsin ätit, Espetada.
 
Vi började med att beställa in en flaska vin och förrätter. Jag beställde brödet man skymtar lite i bilden ovan som tydligen är väldigt populärt på Madeira som heter Bolo Do Caco. Det var ruskigt gott så jag ska prova göra eget sådant bröd någon dag. Max snyltade lite på mitt bröd men beställde även in räkor med avokado.
 
Sedan kom maten och köttspetten hängde i denna ställning precis som denna klassiska rätt ska göra.
 
Man fick 6 köttbitar per person och sedan en form med det fyrkantiga tillbehöret som är friterad majs. Förväntade inte mig att det skulle vara kuber, hade förväntat mig mer friterade majskorn, men där hade jag fel. De majskorn ni ser på bilden är vanlig majs som låg i salladen, alltså inte den friterade varianten.
 
Till efterrätt beställde jag in den omtalade och typiska passionsfrukts puddingen som Madeira också är välkänt för, medan Max åt Mangomousse. Denna ö är perfekt för alla som älskar passionsfrukt, precis som jag, då de har det i det mesta.
 
Paus på första utflykten med godaste passionsfruktsjuicen och en öl för Max del.
 

Comments

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail:

Blog/website:

Comment:

Trackback
RSS 2.0